top of page

Smart Guy: Cum este corect - voiam sau vroiam?

Continuam seria Smart Guy cu o greseala extrem de frecventa si deranjanta, pe care trebuie sa o eviti daca vrei macar sa pari destept.


Ca sa intelegem de ce forma corecta este cea buna, ne intoarcem la origini: verbul. Verbul este A voi. Nu exista verbul A vroi. Drept urmare si forma corecta este Eu voiam.


Exemple:

Corect: Eu voiam sa merg la film.

Incorect: Eu vroiam sa merg la film.


Nu exista "Eu vroiam". Elimina-l din vocabularul tau.


Iti las mai jos si conjugarea verbului A voi in varianta cea mai folosita, modul indicativ si timpul imperfect:


Eu voiam

Tu voiai

El/Ea voia

Noi voiam

Voi voiati

Ei/Ele voiau


Pe de alta parte, daca tii neaparat sa utilizezi o forma corecta a gresitului vroiam, te salveaza verbul A vrea cu forma corecta Eu vream.


Gata, acum esti un pic mai destept. Poti sa te mai destepti in continuare citind si alte articole din seria Smart Guy: https://www.theguy.ro/post/smart-dad-care-versus-pe-care


Cu seriozitate,

Geo, "Sefu" la Casa

@The Guy

Comments


bottom of page